equemylife

igår och idag

Kategori: Allmänt

Igår red jag i ridbanan och ställde fram en sockerbit som vi små hoppade över. tränade mycket haltaer övergångar i alla gångarter. Och att efter skuttet så skulle vi göra halt. jag har ju mest travhoppat då om jag kommer i galopp så suger hon tag i hindret så in i tusan och drar som fan så därför har jag mest travhoppat då jag har mer kontroll. Testade att galopp hoppa hindret och fan vad hon drog men fick stopp iaf efter hindret. Ska köra såhär ganska ofta. 
Inga höjder utan bara så att hon får hoppkänslan så att vi kan träna på att ta det lugnt före och efter. 

Sedan red jag Tur åt kajsa då hon är bortrest och jag har hand om honom nu i helgen. skrittade ut en bit barbacka och sedan kände lite lätt på honom i alla gångarter i ridbanan. Han kändes lite seg men villig. 

Idag, står det uteritt på schemat för båda hästarna! Min pojkvän ska följa med och rida ut tillsammans med mig. Ska bli skoj och se hur det kommer gå. Han har ridit ett par gånger men han är ju som sagt nybörjare. Han ska få rida på Tur då han är snällast! (och jag har pratat med Kajsa och det var ok för henne). 

:)


Min pojkvän och  Emmet i sommras!<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: