equemylife

Kan inte sova

Kategori:

Har inte sovit nåt och nu är klockan 05.40 och ligger i sängen o hoppas på att sömntabletten ska börja verka snart!

Låg o funderade på det här med ellie och bett o hennes galopp.

När jag rider på vanliga bett så är det som att galoppen ät värdelös och att hon inte har nån ork elr nåt o blir spänd o stark.

Men när jag använder ett starkre bett typ som baby pelham elr hackamore så får hon jätte bra och kort galopp o är så mycket positivare i allt. Det är sån stor skillnader på henne då.

Vad ska ja göra? Funderr på att ja ska rida henne på babypelhamet nåt dressyr pass. Jag tycker man ska kunna rida på så milda o snälla bett hellre än ska osv.
Men vad ska ja gör❔🐴🐎🍂🍀

Kommentarer

  • Linda säger:

    Hej jag tycker det absolut inte är något fel att rida på hackamore mycke bättre en att stoppa ett bett i munnen på dom fungerar hon på det så skulle jag köra på

    2012-10-02 | 23:06:31

Kommentera inlägget här: