equemylife

paket, uteritt i ösregn, diss,

Kategori: Allmänt

Har vart ganska segt med uppdateringen nu. 
I Måndags ståd en uteritt på schemat och det blev en i ösregn typ. När vi kom fram så var hästarna dyngsura och alla kläderna var dyngsura. Det hemskaste var nog dom sista 5-10min då regnet nåde in till underkläderna. Nae usch ingen trevlig upplevelse haha. Sedan fick Ellie stå och gotta sig i sin box med massor av gräs och hösilage och med en Fleece + ett stalltäcke. Det tyckte hon var mysigt! :) 

Idag elr ja i tisdags (har ju övergått till onsdag nu) så red jag ut en kort sväng. Fick även hem ett paket idag! Där det låg ett clincher pullarträns med matchande clincher förbygel! Så Ellie fick inviga tränset idag och hon va dö snygg i det! Dock så gick inte förbygeln på då hon är för grov över bogen. Men kanske går att lösa det ändå. Just nu så sadlar jag sadeln jätte långt bak för att efter 5-10min så har den redan åkt fram så mycket. Just nu är inte en förbygel aktuellt då alla sadlar glider fram. Men ville ha det för att det är snyggare än att bara ha en martingal. haha 
Om jag skulle sadla längre fram kanske det skulle gå men åh vad det sak va så svårt. 
Jag hatar det här med sadlar o grejer. snart skaffar jag mej en bomlös o bara slipper allt detta skit. Eller börjar rida barbacka resten av livet ut. 


Dissar SADEL OCH BETT DJUNGELN!! 




Detta träns + förbygeln på bilden fast svart fick jag hem idag. Dock begagnat men fick det biligt så ska putsa upp mässingen och allt så kommer det bli som nytt...nästan :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: