equemylife

regn....regn.... och regn

Kategori: Allmänt

Inget mysigt väder idag. Det regnar och är ganska kallt. 
Ellie går utan täcke men om hon är super kall när jag kommer så kanske hon kan få på sej ett tunnare täcke för regnets skull. Tycker det är larvigt när dom slänger på hästarna tonvis med täcken. Dom fyser inte på samma sätt som vi gör. Hur skulle dom annars klara sig ute i det vilda. Hästen skaffars mej olika lager av hår som skyddar och när det inte räcker så huttrar dom. Ge dom mer mat så dom blir varma av att äta istället för att slänga på 574648228 olika täcken. 
Nej bäst jag slutar nu för jag kan fortsätta i all evighet med sånt här haha.

Igår red jag lite i banan och det gick väl sådär. Ellie var pigg och ville galoppera hel tdien och jag var trött och typ skratt/grät hela tiden. Vilet resulterade till att jag bad Lina och Ellen rida henne i slutet. Så först hoppade Lina upp och red lite och sedan hoppade Ellen upp. Gick jätte bra när dom red... Suck går alltid så himla dåligt när jag rider. Vet inte varför. Om jag gör på nåt konstigt sätt eller om det är att Ellie protisterar mer mot mej nu när hon börjar lära känna mej. Jag vet inte men det är jobbigt haha. Men det är stråtts allt ett sto jag har.


Idag blir det en uteritt i regnet. Kan bli härligt eller inte. Sedan ska jag festa så ska väl försöka dra till stallet inom en snar framtid iallafall. 


............Goo mud sandy brandy dirt land...............................................Black angel of the rosen bushes...............


Tro det eller ej men det där är deras namn. Detta är då mina två kaniner, två helsyskon och båda är honor och nästan lika jobbiga båda två. Dock är dom bara bebisar där på bilderna. Nu blir dom 1år snart och vuxit till sig lite. Ändrat färg och fått en "extra haka" alltså en sån där ful krage liknande sak under huvet. Ser hel lustigt ut. hehe

Kommentarer


Kommentera inlägget här: