equemylife

lånar sadel

Kategori: Allmänt

En rolig grej och det är att jag ska få låna hem en dressyr sadel och testa på Ellie och om den passar så självklart köper jag den. Jag tror verkligen på denna sadel! Tror den kan passa bra. Det är en begagnad santa cruz dock vet jag ej vad för modell. Den ser ut att ha sittpunkten långt fram vilket är det som jag söker. vidden verkar ok. Den ser ut att vara hyfsat rak. Och den ser kort ut alltså att den skulle passa bra på en kort rygg. 

Ellie söker en sadel som är rak med sittpunkten långt fram. Som är kort i överdelen. Normal/vid
 
Jag söker en djup, med mycket stöd. Har själv inte mycket krav då jag nöjer mej med det mesta haha. Dock skulle det va skönt med en sadel som inte är allt för sten hård men huvudsaken den passar Ellie då hon har så sjukt svårt att hitta en sadel som passar. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: