equemylife

fjärde juli

Kategori: Allmänt

Dressyrade idag i banan. Har blivit mycket i ridbanan nu då hon tappade skon ode. Men imorgon kommer hovslagaren så då ska vi rida ut och mysa i skogen!  

Det gick väldigt bra idag faktiskt. Jag jobbade massor med min sits igenom att den har blivit förjäkligt ful nu när jag bara ridit omkring i hoppsadel i ett par månader. Jag har sjunkit ihop och hamnat i den hemska stolssitsen. Vilket jag vill få veck! Jag ville få henne framme och uppmärksam på mina hjälper. Och målet i slutet var att kunna plocka av bettet och rida på hacket endast och det ska va samma effekt. 

Uppnåde jag målet? Svar JA! Jag plockade först av tyglarna bara men då gic hon o fipplade med bettet så då plockade jag bort det. och hon gick som en klocka hela tiden. Så fin! Hon börjar fatta hur hacket funkar nu vilket är super kul. Vet inte om jag sagt det men jag har ridit med hack och tredelat med två tyglar nu ett par gånger för att hon ska lära sig hacket och för att hon ska lysssna bättre på bettet. 
 
Åh jag älskar verkligen sadeln! Den är mumma. Idag hade vi en lila outfit. Lila mias schabrak och lila benlindor. Tog dock ingen bild. 

Bild från igår!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: