equemylife

Info om Ellie

Kategori: Ellie

Fick en förfrågan om att jag skulle skriva lite om Ellie om vad hon har gjort osv! Och självklart kan jag det!

Ellie är efter Eloge (halvblod) och undan Gun's Lady(knapstrup). 
Född 1998.

Jag har tagit henne på foder för senare köp. Då det känns bra att ha på foder först så vet man om det känns bra när man har börjat lära känna varandra.

Vi hämtade henne i lördags i Kristinehamn så det var en bit att åka. 

Hon har bott hos samma ägare i 13år och har väl igentligen inte gjort mycket alls.
Hon är grundriden, påbörjat galopp ombyte och hoppad 90cm under ryttare.
Så hon har väl en utbildningsnivå på minst LC.
Jag har ju inte haft henne så länge men verkar jätte trevlig och hon är jätte rolig att rida.

Jag har aldrig hoppat henne men hon ska tydligen ha en bra hopp kapacitet då duktiga hopptränare osv har sagt att det skulle bli en skit bra hopphäst när hon har löshoppats tidigare. 

Hon ska tydligen älska att hoppa men ägaren har tyckt att det har räckt med 90cm för hennes del haha.
Jag ska hoppa henne snart och se hur hon är!:) 

Om det är nåt mer ni vill veta är det bara att fråga:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: