equemylife

sorry dålig upda...!

Kategori: Allmänt

sorry att jag inte uppdaterat det bara blev så men det får bli ordning på nu! 

Fredag: hoppade titthinder, gick bra dock var hon stark som en oxe! Trodde hon skulle stanna på vattenmattan men inte, hon stannade på mattan som hänger över en bom hehe. Men sen va det inga problem


Lördag: Red ut med Lina och Siren och vi gjorde mycket övergångar vilket är väldigt nyttigt! Gick väl sådär. Hoppade av och sadlade om då sadeln hamnar framme på bogbladen efter en kort stund. Då kunde hon som vanligt inte stå still och bara fladrar runt och håller på. Mycket irreterande!

Söndag: Började med världens längsta stallmöte haha 2timmar långt, va inte mycket märkvärdigt dom sa så lite waste of time. Sedan kom Sandra och red på Ellie, Sandra red henne väldigt bra och mjukt! Dock var det problem innan och före vi hon red. Först gick det inte att hämta henne i hagen, sedan kunde jag inte spänna fast henne i gången för och skule springa över mej och en till i stallet, hon tramnpade sönder massa saker, höll på att trycka in en som gick förbi i väggen, efter att jag lyckades spänna fast henne så ståd hon där och kastade sig från sida till sida. o gnäggade hyseriskt! Fick slarvborsta och sedan slänga på sadeln. Fick gå in i boxen och tränsa för att slippa risken att hon går över mej och drar när jag tar av grimman. Sen när hon kom ut i ridbanan så var det lugnt. Efteråt så tog jag av sadeln ute och hon sprang omkring och kickade åt mig. Skulle kratsa hovarna och kolla om den ena skon var lös ja då sparka hon mot mej så in i tusan. 

Känns inte så kul då det känns som en helt annan häst än den jag hämtade och skulle ha den 14 april 2012. 

Får se hur det blir idag då jag måste åka till stallet innan insläppet för att hinna med allt innan det är dags för party.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: